Новости проекта
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Обязательно к прочтению
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Беларуская літаратура, 6 клас

Дата: 7 августа 2020 в 14:07

Тэма: Анатоль Вярцінскі. Верш «Два полі».

Мэты:пазнаёміць вучняў з жыццёвым лёсамАнатоля Вярцінскага;

развіваць уменні вучняў аналізаваць паэтычныя сюжэтныя творы (вызначаць тэму, ідэю, сродкі мастацкай выразнасці);

Задачы:садзейнічаць развіццю навыкаў выразнага чытання;спрыяць выхаванню патрыятычных пачуццяў.

Абсталяванне: выстава матэрыялаў(кнігі пра вайну, партрэт пісьменніка, рэпрадукцыі карцін, малюнкі дзяцей), камп’ютар.

Ход урока

I.Арганізацыйны момант

Дзень добры, мой прыветны клас!

Я вельмі рада бачыць вас.

Да ведаў зробім новы крок,

Вас запрашаю на ўрок.

II.Вывучэнне новага матэрыяла

1.Увядзенне ў тэму

- Уступнае слова настаўніка:Беларусь- гэта наша любімая краіна, дзе мы жывём.Гэта наш родны куток, дзе мы нарадзіліся.Гэта той край, дзе мы вучымся, працуем, жывём. Гэта квітнеючыя сады, блакітныя рэкі і азёры, радаснае спакойнае жыццё людзей.

Але вы ведаеце, што не заўсёды было ў нас  бязвоблачнае неба над галавою. Ужо мінула 75 год, як скончылася жудасная вайна. Якая прынесла з сабою жах і боль.

Грознае, страшнае слова –ВАЙНА! Жудасней слова ў жыцці не знайсці.

Знішчае, паліць,забівае яна ўсё на сваім шляху.Беларусь мая сінявокая! Што прыйшлося табе перажыць у гады вайны?

Немцы лютавалі: яны знішчалі, палілі, расстрэльвалі, катавалі мірных жыхароў Беларусі. Яны не шкадавалі нікога: ні малога, ні маладога, ні старога.

1вучань:22 чэрвеня 1941 года раніцай, калі людзі мірна спалі, нямецкія фашысцкія войскі раптоўна напалі на гарады і вёскі Беларусі. На нашу зямлю пасыпаліся тысячы снарадаў і бомб. На тэрыторыі Беларусі разгарнулася сапраўдная народная вайна.

2вучань чытае верш

Магілы без крыжоў, акопы,

Ланцуг траншэй уздоўж лясоў,

Не ўсе, прайшоўшы паў-Еўропы,

Вярнулісь цэлымі дамоў.

Спяць невядомыя салдаты.

Дана найбольшая цана,

Каб не стралялі больш гарматы,

Хутчэй каб скончылась вайна.

Метад сэнсавых асацыяцый.

Першы рад – падбярыце назоўнікі да слова “вайна”(боль, страта,

горыч, сум, смерць, жах…)

Другі рад – падбярыце прыметнікі да слова “вайна” (страшэнная,

бязлітасная, бесчалавечная, ненавісная…)

Трэці рад – падбярыце дзеясловы (забівае, знішчае, калечыць…)

2.Аб’яўленне тэмы і мэт урока.

Настаўнік:ведаючы назву вывучаемага раздзела, ці можам мы акрэсліць мэты ўрока?(вызначэнне мэт урока).

Сапраўды, вайна шмат забрала людзей. Сёння на ўроку мы пазнаёмімся з жыццёвым лёсам А. Вярцінскага – аўтарам верша “Два полі”, будзем вучыцца выразнаму чытанню паэтычных твораў, іх аналізу.

А таксама ўспомнім тых, хто аддаў сваё жыццё дзеля Міру на зямлі, а сам так і не ўбачыў блакітнага неба над галавой.

Я зычу вам поспехаў у працы.

3.Біяграфічны калейдаскоп. Слова пра паэта, які загінуў на вайне(расказвае падрыхтаваны вучань). Прагляд прэзентацыі.

Настаўнік: Маладыя хлопцы спяшаліся на фронт. На жаль, з вайны  вярнуліся  не ўсе.

4.Выразнае чытанне верша настаўнікам, пасля вучнямі.

5. Хвілінка адпачынку

Фізкультхфілінку мы чакаем,

Угору рукі падымаем.

Мы прысядзем, мы ўстанем

         І да сонейка дастанем.

Па падлозе – па дарожцы-

На адной паскачам ножцы.

А калі пакружымся,

Станем мы, як ружачкі.-

З шчочкамі румянымі,

Як грыбкі- крамянымі.

Добра разам весяліцца,

А цяпер- хутчэй вучыцца.

6.Праца над аналізам верша.

-Вызначце настрой верша.(сумны, тужлівы, трагічны)

-Якія карціны паўсталі перад вамі?

-З якой інтанацыяй неабходна чытаць верш?(са смуткам і шкадаваннем аб тым, што…)

-Вызначце словы, якія ўказваюць на трагічнае гучанне твора.

-Якую ролю ў вершывыконвае аўтар?(паэт смуткуе і жаліцца ўсяму свету на несправядлівасць лёсу).

-Што сімвалізуе поле?(Складанне модуля)

Поле, дзе кветкі ірваўПоле, дзе ваяваў

         Поле дзяцінства                                      Поле ратнае

          Зелянела                 Узарата вайной і паліта крывёй….

7.Старонка “Паэтычная“

Паслухаем, як вучні чытаюць на памяць вершы М. Сурначова “У стоптаным жыце”, А. Пысіна “Проня”. Што іх аб’ядноўвае?

8. Старонка “Музыкальная ”

Зараз праслухаем песню “Два полі” ў выкананні ВІА “Сябры”.

9. Старонка “Шыфраграма”

Усім тым, хто нарадзіўся пасля вайны, нашы дзяды, прадзеды пакінулі запавет, а які – вы даведаецеся, калі прачытаеце шыфраграму. Запішыце яе ў сшыткі.

Ніцьпом – акб навацьша, акб ен быцьза, акб ен паўрыцьта.

(Адказ: Помніць, каб шанаваць, каб не забыць, каб не паўтарыць).

III. Падагульненне вывучанага за ўрок

Настаўнік: Калі мы вымаўляем слова вайна, якія колеры паўстаюць перад вачыма?Што нясе вайна, а што сімвалізуе сабой мір?

IV.Рэфлексія

  • Як вы ацэньваеце свой эмацыйны настрой пасля гэтага ўрока?

Намалюйце смайліку ўсмешку

Цікавы – усмешка

Звычайны – рыска

Сумны, нецікавы – усмешка наадварот.

Спадзяюся, што урок пакінуў пэўны адбітак  у вашых сэрцах. Салдаты, якія палеглі ў баях – героі, якія абаранілі родную зямлю, перамаглі фашызм. А мы нашчадкі нашых герояў павінны не забываць іх подзвіг!

У вас на сталах ляжаць кветкі. Напішыце, калі ласка, словы ўдзячнасці салдатам, якія загінулі.

V.Выстаўленне і каменціраванне адзнак

VI.Дамашняе заданне

Вывучыць верш А.Вярцінскага “Два полі”на памяць, намаляваць малюнак да верша.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.